9 juni 2022

De droom van Tulasa

In 2015 bezochten wij Mainapokhari en maakten kennis met Tulasa Mainali, een verpleegkundige. Zij was zeer geïnteresseerd in ons werk en assisteerde vol enthousiasme als tolk en assistente bij behandelingen en het voorlichting geven aan de lokale bevolking.
 Wij gaven haar de mogelijkheid om de opleiding tot mondhygiënist te volgen aan de Samai School of Dentistry, een kans die zij met beide handen aangreep. Mede dankzij deze sponsoring van Stichting Dhampus kon zij begin 2019 de opleiding voltooien.

In 2018 is zij met ons meegegaan naar het dental camp in Nalang. De behandelaars, Erik Alkemade en Etienne Lamee (tandartsen) en Karin Mertens (mondhygiënist) hebben haar veel kunnen uitleggen over de tandheelkundige behandelingen, wat extra tips & tricks geleerd. Ook gaf zij voorlichting aan de lokale schooljeugd wat de school erg op prijs stelde.

Ze trouwde en eind 2019 beviel zij van een zoon, Ramaillo. Karin en Etienne hebben haar toen thuis bezocht.

Door corona heeft zij lang niet kunnen werken maar sinds begin dit jaar werkt Tulasa als mondhygiënist in een praktijk in Baktdhapur. De communicatie met haar gaat meestal via Whats’app. Met haar gezin gaat het goed. Ze is erg blij met haar werk en door de hulp van de donaties van onze Vriendenkring is haar droom werkelijkheid geworden.