22 augustus 2019

KNMT steunt tandartspost Tukuche

Dankzij een zeer genereuze donatie van de KNMT, de beroepsorganisatie voor tandartsen, orthodontisten en kaakchirurgen, kan de door Stichting Dhampus in 2011 opgezette tandartspost in Tukuche (Anapurnagebergte) de komende jaren open blijven. Sluiting dreigde, omdat er voor een tandarts onvoldoende inkomsten waren om daar continu te verblijven.

In samenwerking met onze lokale contactpersoon en Nepalese tandartsen van de Health and Development Society Nepal zal deze post 2 a 3 x per jaar bemand worden gedurende een week. Eens in het jaar zal een tandarts en een mondhygiënist van de stichting hierbij monitoren en assisteren. In oktober 2019 zullen tandarts Etienne Lamee en mondygiëniste Karin Mertens (op eigen kosten) naar Nepal reizen en de post bezoeken. Door de steun van de KNMT is de openstelling van deze tandartspost voor de komende vier jaar verzekerd.