Nepalreis 2015

5 december 2015

Im going to Nepal

Op 12 november vertrok een tandartsteam van Stichting Dhampus naar Nepal, met donatiegoederen, behandelapparatuur en een extra tandartsstoel.

Op het programma stonden bezoeken aan het ziekenhuis in Maina Pokhari en aan twee nieuwe locaties: een school in Alapot, niet zo ver van Kathmandu en aan Charpane, in het uiterste oosten, vlakbij Ilam en Birtamode. Er zijn daarnaast ook vele gesprekken gevoerd in Kathmandu met lokale contactpersonen, o.a. met Bihsnu Regmi. de contactpersoon van het project van KEDS/stichting Waterdragers in Nalang, waar wij tandheelkundige zorg en voorlichting aan het onderwijspakket willen toevoegen. De infrastructuur is hier nog verschrikkelijk. Nalang ligt maar tientallen km van het epicentrum van de aardbevingen dit voorjaar en is zwaar getroffen. De door de overheid beloofde noodwoningen zijn voor de meesten niet eens gearriveerd. Er is nog een lange weg te gaan. Wij danken alle donateurs, vrienden en belangstellenden die meeleven met ons werk.

Een uitgebreid verslag met foto's.