Nynke Laverman en Mongolie

19 april 2009

Bij de presentatie van het 3de album van Nynke Laverman Nomade op de premiere van haar gelijknamige concerttour in Amsterdam feliciteerden Joost van Vlijmen en Patty Voorsmit de zangeres na de voorstelling en dankten haar nogmaals voor haar voorwoord voor het fotoboek Teeth of Mongolia. De zangeres verbleef een maand lang bij een nomadenfamilie in Centraal Mongolië wat haar inspireerde voor het nieuwe album.

met Nynke1

'Ik betrad (..) een totaal andere wereld dan ik kende, maar mijn verblijf bij deze mensen heeft me ook geïnspireerd om binnen mijn vak, de muziek, nieuwe wegen in te slaan. En dit is wat ik herken en bewonder in wat Joost, Patty en Paul hebben gedaan: zij zijn met dit project letterlijk en figuurlijk uit hun vertrouwde omgeving gestapt en hebben de uitdaging aangenomen om onder compleet andere omstandigheden dan zij gewend zijn, hun talenten in te zetten. En daarmee hebben zij ook nog eens direct mensen geholpen.' Aldus de zangeres in het voorwoord van Teeth of Mongolia, exclusief beschikbaar voor donateurs en vrienden van stichting Dhampus. Zie elders op deze site.

Nynke is een van de artiesten die het 5 mei-concert verzorgen op de Amstel in Amsterdam.

www.nynkelaverman.nl

Foto: courtesy of www.2bij3.nl