30 december 2017

Verslag Mongoliereis 2017

In september 2017 vertrok een Dhampusteam, tandarts Joost van Vlijmen met assistentie van Paul Ketelaar en Patty Voorsmit, in gezelschap van o.a. bestuursleden van de coördinerende stichting 'Stichting Vrienden van Source of Steppe Nomands Mongolia' naar Mongolië. Prof. Dr. Rick van Baaren en Dr. Matthijs van Leeuwen van de Radboud Universiteit in Nijmegen reisden mee om o.a. de in Nepal ontwikkelde gedragsmodule voor tandzorg te testen.

Dit project loopt in het uiterste noord-westen, bij de Kazakhen, een nomadenvolk, waar de Stichting een lokale tandarts steunt, diehier elk kwartaal enkele dagen een paar scholen in Ulaankhus en Sogog met een busje en een assistente naar toe reist voor voorlichting en tandverzorging.

aankomst UB 2017

Via deze link kunt u het uitvoerige reisverslag lezen.