Waterproject Kaskikot, Nepal

20 december 2012

vrouwen

Het bestuur van Stichting Dhampus heeft besloten 2.500 euro te besteden aan een waterproject in de regio Kaskikot, Nepal,waardoor op 10 schooltjes in dit moeilijk toegankelijke gebied watertappuntenkunnen worden aangelegd. Ook zal op deze scholen een muurschildering wordengemaakt, die voorlichting biedt over tanden poetsen.

Het is een klein onderdeel van een grootschaligewaterproject, waardoor ca. 10.000 mensen in verschillende dorpen, die totdusverre leden aan een schrijnend watergebrek, toegang krijgen tot drinkwater,afkomstig uit kilometers veraf gelegen waterbronnen.  Met de hulp van de overheid, de lokalebevolking en de Nepalese uitvoeringsorganisatie Nepal Trust is in 2009 begonnenmet dit project dat naar het zich laat aanzien in 2014 wordt afgerond.

kaartje

weg Kaskikotlow res