Dhampusteam vertrekt half juni naar Nepal

3 juni 2009

Op 12 juni vertrekken Joost van Vlijmen (tandarts), Karin Mertens (mondhygiëniste) en Patty Voorsmit (assistente) voor stichting Dhampus naar Nepal. Daar zal professionele tandheelkundige hulp verleend worden aan de bergbewoners in en rond Tukuche (2600 m), waar Joost van Vlijmen al meerdere jaren komt. De mogelijkheid een permanente Healthcare post op te zetten staat ook op de agenda.

Bovendien zal voor de NOHS (Netherlands Oral Health Society) en op verzoek van stichting Namasté Breda als de moessonregens het toelaten, o.a. een oriënterend werkbezoek gebracht worden aan de Shree Bhimsenthan Lower Secundary School te Mude (2800 m) in Solu Khumbu. Dit is een staatsbasisschool met 280 kinderen van 3 tot 17 jaar. Zij komen uit 9 dorpen in de omgeving, op loopafstanden van 10 minuten tot 2 uur! Het Dhampusteam moet na een lokale vlucht vanuit Kathmandu een twee dagen durende bergtocht maken om dit gebied te bereiken waar de bevolking bovendien nog verstoken is van bij ons vanzelfsprekende elementaire voorzieningen als leidingwater, gas en electriciteit.