Klimmen voor een droom

1 januari 1970

Op Goede Vrijdag 10 april organiseert de afdeling Verzorging olv docente Elske Beckers  van College Rolduc te Kerkrade een sponsorloop voor stichting Dhampus! Op die ochtend zal de langste trap van Nederland (508 treden) bij Snowworld, Landgraaf door de leerlingen worden beklommen. Zo worden de leerlingen gestimuleerd om letterlijk in beweging te komen voor een goed doel.

marleen_joostTukuche01lowres

Projectbegeleidster op Rolduc en tandartsassistente Marleen Fischer is al 2x meegereisd naar Nepal, o.a. naar de bergdorpen in Tukuche, om tandarts Joost van Vlijmen te ondersteunen. Zodat materiaal niet telkens vervoerd hoeft te worden (vervoer is gigantisch duur!) is het plan opgepakt om in Tukuche een Healthcare-post in te richten, waar mensen dan tevens ook de rest van het jaar met klachten naar toe kunnen. Een droom, die nu verwezenlijkt kan worden.
Het College van B&W van Kerkrade heeft beloofd het bedrag dat opgehaald wordt aan sponsorgelden te verdubbelen tot maximaal € 5000,-!

(Foto: Marleen Fischer en Joost van Vlijmen aan het werk in Tukuche, november 2006)