Met dank aan gemeente Kerkrade

4 november 2009

DSC_1482  04

Stichting Dhampus  werd op 14 september uitgenodigd door de commissie AZM (Algemene Zaken en Middelen) van de gemeenteraad van Kerkrade. De uitnodiging kwam voort uit de toezegging van B&W van Kerkrade het bedrag te verdubbelen dat door de leerlingen van college Rolduc en basisschool De Steltloper met het project 'Klimmen voor een droom' zou worden opgehaald tot een maximum van 5000 euro. Een fantastische geste waarvoor wij B&W van Kerkrade zeer dankbaar zijn.

Aan de voorwaarde dat de leerlingen goede voorlichting over Nepal en de doelstellingen van stichting Dhampus zouden krijgen, was met veel enthousiasme al voldaan door de scholen zelf.

In het voorjaar mocht een delegatie leerlingen van beide scholen de cheque van de gemeente  in ontvangst nemen.DSC_1477  03DSC_1484  01

Met het project 'Klimmen voor een droom' wil stichting Dhampus de Health Post in Tukuche, Nepal een goede 'make over' geven en voorzien van een dental unit. Het inrichten van een dental unit is een kostbare aangelegenheid en pas zinvol als er een duurzame oplossing komt, zoals het trainen van een lokale gezondheidswerker. Een aanzet hiertoe is de door Dhampus bekostigde materiele reproductiekosten van het door de Buddhi Bangara Stichting (werkzaam in Nepal) nieuw ontwikkelde voorlichtingsmateriaal. Bovendien heeft stichting Dhampus (zie elders op de site) bescheiden financiële steun verleend aan de beide gezondheidswerkers in Tukuche die tegen zeer lage salarissen werkzaam zijn in de lokale health care post. Hierdoor is voorlopig de continuïteit van het gezondheidswerk in Tukuche gewaarborgd.

Joost van Vlijmen heeft met bovengenoemde toelichting de commissie meegedeeld dat hij er op zal toezien dat de gelden goed en duurzaam zullen worden ingezet voor het gestelde doel en zal de gemeente op de hoogte houden van de ontwikkelingen.