Tandartsteams vertrekken naar Nepal

5 oktober 2011

Het is zo ver

Vrijdag 7 oktober a.s.vertrekt het 'Dhampusteam 2011' voor het jaarlijkse dental camp naar Nepal. Het team blijft slechts 2 dagenin de hoofdstad Kathmandu voor enkele logistieke zaken en afspraken, waarna men zich in twee teams splitst.

Nepalteam 2011

Een van de twee teams vliegtnaar Phablu, Solo Khumbu, in het oosten van Nepal. Vanaf het vliegveld hopenzij dan op vervoer per jeep naar Salme om van daaruit vervolgens lopend viaeen vallei zo'n 600 m hoogteverschil te overbruggen richting Mude(2800m) dat nog steeds alleen te voet bereikbaar is. Daar staat o.a. een bezoekaan de Shree Bhimsenthan Lower Secundary School op het programma,waar een stichting Dhampusteam twee jaar geleden ook gewerkt heeft. Dit team bestaat uit Joost vanVlijmen, tandarts, Marleen Fischer, preventie-assistent, Ton Fischer, algemeenassistent en Patty Voorsmit, algemeen assistent, pr en logistiek. Ook zullen zij vergezeld worden door een fotograaf, Arief Ernst Huhn.

Het tweede team vliegt naar het Anapurnagebergte  via Pokhara en Jomsom,  waar na een wandeltocht van ruim 3 uur Tukuche(2900m) in zicht komt. Hier zal het team patienten uit Tukuche, Marpha enandere omliggende dorpen behandelen, naast uiteraard kinderen van de plaatselijkeschool. Team 2 bestaat uit Eric van Alkemade, tandarts, Noor Schroder,kinderarts en algemeen assistent en Karin Mertens, mondhygieniste enpreventie.

Joost en de anderen zullen later ook naar Tukuche reizenom daar met de lokale 'raad van wijzen' en dr. Battarai, arts, de voortgang en inrichtingvan het nieuw gebouwde (maar geheel lege) gezondheidscentrum te inspecteren en te bespreken.Dankzij de donaties die onze stichting ontving, is met de basis-inrichting begonnen. Op zondagochtend 23 oktober landen wij weer op Schiphol. Wij houden u op de hoogte!

(Op de foto vlnr: Arief Ernst Huhn, Joost van Vlijmen, Patty Voorsmit, Karin Mertens, Noor Schroder, Eric van Alkemade, Ton en Marleen Fischer).