Over Stichting Dhampus

Stichting Dhampus heeft als doelstelling het ondersteunen en faciliteren van de tandheelkundige zorg en educatie in mondhygiëne voor inwoners van bergdorpen in Nepal. Ook ondersteunt de stichting projecten in Mongolië. In het bijzonder richt de stichting zich op kinderen in scholen, weeshuizen, kloosters en opvanghuizen. Deelnemers aan de projectbezoeken betalen mee aan hun eigen reis- en verblijfkosten.

Uw bijdrage maakt het mogelijk het aantal kisten met instrumenten en medicamenten uit te breiden en achter te laten op de plaats van bestemming voor vervolgbezoeken in samenwerking met lokale helpers. In Mongolië en Nepal staan reeds vele kisten met tandartsbenodigdheden wat herhaald bezoek op dezelfde locaties mogelijk maakt of geschonken is aan lokale tandartsposten waar we werken. Ook schaft de stichting medicamenten en tandartsmateriaal aan voor lokale tandartsen en werkt ze nauw samen met andere kleinschalige organisaties die op afgelegen plaatsen werken en o.a. scholen en weeshuizen bouwen en ondersteunen.

Stichting Dhampus is een intitiatief van tandarts Joost van Vlijmen en opgericht in 2008.

In het menu kunt u meer lezen over de stichting.